Boltano
Učitavanje...
Pitanja i odgovori za Finbolt

Pitanja i odgovori za program Finbolt

    • 01

      Skladište

      Postoje odstupanja u nabavnoj cijeni za par artikala na skladištu. Svi ostali artikli su ispravni.


      Odstupanja u nabavnoj cijeni artikala na skladištu mogu biti posljedica brisanja i promjene dokumenata, nestanka struje te ostalih nepredviđenih situacija. Rješenje je jednostavno. U trenutnom stanju artikala povremeno (1 ili 2 puta tjedno) je poželjno pokrenuti opciju izračuna stanja. Tijekom izračuna stanja program automatski zapisuje financijska odstupanja i eventualne negativne količine na skladištu. Detaljnim pregledom kartica za artikle koji se pojavljuju na ovim izvještajima je moguće točno utvrditi dokumente koji su prouzročili odstupanja. Ispravite pogrešne podatke i ponovite postupak provjere trenutnog stanja. Manje financijske razlike možete zanemariti (0,01 kn/0,02 kn/...). Oni su posljedica zaokruživanja i njih je nemoguće, u potpunosti, izbjeći u radu programa.


      Nema dodatnog pojašnjenja

    • 02

      Skladište

      Jedna od naših djelatnosti je i uslužno sušenje tj. usluga sušenje tuđe robe (pršuta). Za takvu robu (koja je u biti vlasništvo našeg klijenta) klijent ispostavlja samo otpremnicu a mi mu ispostavljamo račun za uslugu po količini svježe robe. Međutim mi smo dužni takvu robu evidentirati kroz naše poslovanje odnosno ona količinski mora biti prikazana ali se ne smije evidentirati kroz primke, URA i slično... Dakle pitanje je kako evidentirati kroz program takvu robu? Kroz otvaranje odvojenog profitnog centra koje posluje na bazi uslužnog sušenja. Ali i tu se javlja isti problem ulaza robe koja bi trebala biti evidentirana nešto slično kao komisijska roba ali u proizvodnji?


      Naše mišljenje je da je najjednostavnije otvoriti novu poslovnu jedinicu i raditi klasično skladište gdje će definirati svaki pršut 1 kom (ili težina u kg) po 1 kn (ako nije definirana različita vrijednost za raziličite pršute). U tom skladištu će se pratiti količinski ulaz i izlaz, a vrijednost od 1 kn je potrebna jer program zahtijeva unos cijene. Naravno potrebno je obratiti se svome knjigovođi i u dogovoru sa njim odlučiti o konačnom riješenju.


      Nema dodatnog pojašnjenja

    • 03

      Maloprodaja

      Na računu maloprodaje nema podataka o OIB-u.


      Prvo morate imati novu verziju programa Finbolt 2010. *** Posebno ako koristite ispis na A4 pisač *** ako ste instalirali novu verziju programa a još uvijek nemate OIB razlog je vjerojatno to što nije odabran ispravan izvještaj računa ili nemate novi izgled računa (za korisnike koji imaju račun sa memorandumom). U izborniku Alati opciji Podaci o korisniku u tab-u Račun MP ispis je potrebno upisati MRACUN20 umjesto MRACUN00 za univerzalni izgled računa. Korisnici koji imaju račun sa memorandumom moraju dobiti novi izvještaj računa i moraju upisati umjesto nrp. MRACUN00_BOLTANOINFO novu vrijednost MRACUN10_BOLTANOINFO.


      Nema dodatnog pojašnjenja

    • 04

      Veleprodaja

      Na računu veleprodaje nema podataka o OIB-u.


      Prvo morate imati novu verziju programa Finbolt 2010. Ako ste instalirali novu verziju programa a još uvijek nemate OIB razlog je vjerojatno to što nije odabran ispravan izvještaj računa ili nemate novi izgled računa (za korisnike koji imaju račun sa memorandumom). U izborniku Alati opciji Podaci o korisniku u tab-u Račun VP ispis je potrebno upisati VRACUN20 umjesto VRACUN00 za univerzalni izgled računa. Korisnici koji imaju račun sa memorandumom moraju dobiti novi izvještaj računa i moraju upisati umjesto nrp. VRACUN00_BOLTANOINFO novu vrijednost VRACUN10_BOLTANOINFO.


      Nema dodatnog pojašnjenja

    • 05

      URA/IRA

      Pitanje: Kako treba knjižiti 30% / 100 % nepriznatih troškova i poreza na iznos amoritizacije za vozila nabavljena do 31/12/2009


      Izmjenom Zakona o PDV-u od 01.01.2010 predviđeno je knjiženje 30% / 100 % nepriznatih troškova i PDV tako da je porezni obveznik dužan izdati sam sebi račun na iznos od 30% / 100% iznosa. „...Porezni obveznik je obvezan ispostaviti račun pri obračunu poreza na vlastitu potrošnju za 30% iznosa troška amortizacije za iznos do 400.000,00 kuna nabavne vrijednosti odnosno za 100% iznosa troška amortizacije za iznos koji prelazi 400.000,00 kuna nabavne vrijednosti za osobne automobile i druga sredstva za osobni prijevoz nabavljena do 31.12. 2009. za koja je korišten odbitak pretporeza...“ Za skraćivanje unosa predvidjeno je slijedeće: 1) U knjizi IRA - 1 je potrebno ručno unijeti račun za mjesečni iznos amortizacije a. Broj računa treba biti VLP30-001, VLP30-002 i td. za 30% nepriznate amortizacije b. Broj računa treba biti VLP100-001, VLP100-002 i td. za 100% nepriznate amortizacije c. Kao uplatu treba unijeti kompletan iznos računa na dan datuma obračuna sa tipom plaćanja NV (u naravi) 2) Po potrebi će biti mogućnost ispisivanja računa na osnovi knjige IRA-1 (do kraja 02.2010) 3) Autofin će također imati mogućnost knjiženja prema ovakvoj knjizi IRA (do kraja 02.2010).


      Nema dodatnog pojašnjenja

    • 06

      Obračun poreza

      Imam korisnika Obrtnika u PDV-u. 01.01-30.09 smo ga radili u DOS-u, od 01.10 u Boltano Win. Ručno smo unijeli naše PDV-Obrasce u Boltano/prvih 9 meseci.... 10,11 i 12/2009 raditi ćemo u Obračun PDV-a Boltano informatike. PITANJE: KAKO KONAČNO OBRAČUNATI PDV/2009 I NAPRAVITI PDV-K Obrazac?


      Pošto se obračun PDV uvijek veže na prethodne obračune, bez svih podataka u programu se ne mogu raditi obračuni PDV-a. Nisu samo dovoljni PDV obrasci koje ste unijeli u program Boltano informatike već i podaci u URA i IRA sa točnim datumima obračuna PDV i iznosima poreza. To znači da ćete morati "ručno" kombinirati podatke iz oba programa da bi ste dobili obračune za 10,11 i 12 mjesec a naravno i konačni obračun PDV-a ili unijeti sve potrebne podatke u URA i IRA u programu Boltano informatike.


      Nema dodatnog pojašnjenja

    • 07

      Financijsko knjigovodstvo

      Napravili smo 1. zaključak blagajne (Zaključeni blagajnički izvještaj). Nakon toga, smo pokušali automatski kreirati temeljnicu 340 (BL1) za taj 1. zaključak blagajne, ali program ne nudi DATUM TEMELJNICE i RAZDOBLJE OD - DO, pa prema tome ni kreiranje temeljnice.


      Knjiži se po broju zaključka-automatski se sa unosom broja zaključka prenese i datum zaključka tj kreirana temeljnica ima datume zaključka, ne dana kreiranja.


      Detaljnije upute ...

    • 08

      Financijsko knjigovodstvo

      Pitanje: Kako treba knjižiti 30% / 100 % nepriznatih troškova i poreza na iznos amortizacije za vozila nabavljena do 31/12/2009


      Izmjenom Zakona o PDV-u od 01.01.2010 predviđeno je knjiženje 30% / 100 % nepriznatih troškova i PDV tako da je porezni obveznik dužan izdati sam sebi račun na iznos od 30% / 100% iznosa. „...Porezni obveznik je obvezan ispostaviti račun pri obračunu poreza na vlastitu potrošnju za 30% iznosa troška amortizacije za iznos do 400.000,00 kuna nabavne vrijednosti odnosno za 100% iznosa troška amortizacije za iznos koji prelazi 400.000,00 kuna nabavne vrijednosti za osobne automobile i druga sredstva za osobni prijevoz nabavljena do 31.12. 2009. za koja je korišten odbitak pretporeza...“ Za skraćivanje unosa predvidjeno je slijedeće: 1) U knjizi IRA - 1 je potrebno ručno unijeti račun za mjesečni iznos amortizacije a. Broj računa treba biti VLP30-001, VLP30-002 i td. za 30% nepriznate amortizacije b. Broj računa treba biti VLP100-001, VLP100-002 i td. za 100% nepriznate amortizacije c. Kao uplatu treba unijeti kompletan iznos računa na dan datuma obračuna sa tipom plaćanja NV (u naravi) 2) Po potrebi će biti mogućnost ispisivanja računa na osnovi knjige IRA-1 (do kraja 02.2010) 3) Autofin će također imati mogućnost knjiženja prema ovakvoj knjizi IRA (do kraja 02.2010)


      Nema dodatnog pojašnjenja

    • 09

      Financijsko knjigovodstvo

      Pokušavamo automatski kreirati temeljnicu za period od 01.03.2010. do 31.03.2010. i program izbacuje grešku. Prethodno smo bez problema proknjižili periode za 1. i 2. mjesec. Financijsko knjigovodstvo -> Neproknjiženi nalozi -> Temeljnice -> Automatsko knjiženje Vrsta automatskog knjiženja: UR2 Razdoblje: 31 Vrsta temeljnice: 310 Datum temeljnice 31.03.2010 Razdoblje od 01.03.2010. do 31.03.2010.


      Problem je u tome što nedostaju određena konta u kontnom planu. Potrebno je pokrenuti Provjeru konta u Tipovima knjiženja i prema izlistu nedostajućih konta izvršiti unos, te ponoviti automatsko kreiranje temeljnice.


      Detaljnije upute ...

    • 10

      Financijsko knjigovodstvo

      Kako koristiti automatsko knjiženje u Finboltu maloprodajnih kalkulacija kod korisnika koji ima više poslovnih jedinica?


      Za knjiženje kalkulacija trgovine na malo u Finboltu imate 2 tipa knjiženja 1. Tip knjiženja SM1 = Temeljnicom razdužujete skladište (Izdatnica) i zadužujete maloprodaju (Prijemni list). 2. Tip knjiženja MD1= Knjižimo robu koja se po Računu dobavljača direktno zadužuje u maloprodaju (Prijemni list). Prije samoga knjiženja potrebno je napraviti određene preinake u Postavkama Autofina-a.


      Detaljnije upute ...

    • 11

      Ostalo

      Izvozi u excel u programu Finbolt (na više računala) ne radi, a na jednom radi (ista verzija programa). U čemu je problem?


      Na korisnikovom računalu treba napraviti slijedeće: 1)Naći lokaciju datoteku "exportmodeller.dll" (lokacija 1), obično C:\Program Files\Common Files\Crystal Decisions\1.0\Bin 2)Preimenovati "exportmodeller.dll" datoteku u "old_exportmodeller.dll" 3)Kopirati NOVU datoteku "exportmodeller.dll" na lokaciju 1 (sa sticka, interneta i sl.) 4)Restartirati kompjuter VAŽNO!!! Pažljivo pročitajte detaljne upute. Ne radite ako ne poznajete dobro rad OS-a. Ne radite ako imate bilo kakvu sumnju da može doći do problema. Sve radite na vlastitu odgovornost.


      Detaljnije upute i dodatni dokument...

    • 12

      Ostalo

      Kako mogu u izdvojenoj poslovnici znati je li mi kupac dužan i može li dobiti robu?


      Praćenje stanja salda konti kupaca i dobavljača se obično vodi u „centrali“ tvrtke i predviđeno je da financijski direktor ili osoba koju on ovlasti prati stanje potraživanja i sukladno tome dodjeljuje statuse kupcima. Naravno nije uvijek poželjno da izdvojene cjeline imaju sve podatke o računima i plaćanjima kupaca i dobavljača, a vrlo često je potrebno da imaju podatke koliko je kupac dužan i može li preuzimati robu...


      Detaljnije upute...

    • 13

      Ostalo

      Kako mogu pripremiti podatke o saldima partnera i poslati iz centrale za poslovne jedinice?


      Praćenje stanja salda konti kupaca i dobavljača se obično vodi u „centrali“ tvrtke i predviđeno je da financijski direktor ili osoba koju on ovlasti prati stanje potraživanja i sukladno tome dodjeljuje statuse kupcima. Naravno nije uvijek poželjno da izdvojene cjeline imaju sve podatke o računima i plaćanjima kupaca i dobavljača, a vrlo često je potrebno da imaju podatke koliko je kupac dužan i može li preuzimati robu...


      Detaljnije upute...

    • 14

      Ostalo

      Snimili smo izmjene programa sa vaše stranice (Finbolt2009-23.rar). Pitanje: Da li datoteku BazaTXT.rar treba kopirati na svakog pojedinačnog našeg komitenta npr. Pod09001, Pod09002 itd.?


      BazaTXT.rar i RTFProgram.rar su tekstualne datoteke koje se koriste u programu npr. datoteka OIB.txt koja sadrži tekst poruke kod slanja svog OIB-a i traženja OIB-a partnera odnosno datoteka potpis.rtf koja sadrži tekst potpisa kod automatskog slanja e-mail poruka iz programa (OBAVEZNO PRILAGODITI TEKST OVIH PORUKA VAŠIM PODACIMA). Najbolje bi bilo te datoteke kopirati na neku drugu lokaciju na Vašem disku, prilagoditi ih (ako je potrebno) Vašim podacima, i kopirati ih na lokaciju gdje je to potrebno. Samo ime ovih datoteka kaže gdje ih je potrebno kopirati da bi imali svoju funkciju u programu: BazaTXT.rar sadrži datoteke koje moraju biti na lokacije baza (uobičajeno C:\Boltano2009\Pod09001, C:\Boltano2009\Pod09001,... za 2009 godinu), a RTFProgram.rar na lokaciju programa (uobičajeno C:\Program Files\Finbolt 2006).


      Nema dodatnog pojašnjenja

    • 15

      Ostalo

      Da li Vam je datum kraja otpisa DI zadnji dan u tekućoj godini ili je to datum krajnjeg otpisa sredstva? I, koja je razlika od: mjeseci i mjeseci za obračun (isto vezano za evidenciju DI)?


      Datum početka otpisa: Datum kad je sredstvo stavljeno u uporabu Datum kraja otpisa: Možete ostaviti prazan ili upisati predviđen kraj otpisa prema amortizacijskoj stopi i vijeku trajanja Mjeseci: od kad je sredstvo nabavljeno do kraja godine ili ostaviti 12 Mjeseci za obračun: broj mjeseci za koji će se obračunati amortizacija (vidi Zakon o porezu na dobit, 4.5. Amortizacija, Članak 12.) Napomena: Program obračunava amortizaciju prema -> Mjeseci za obračun: koje ste Vi upisali.


      Nema dodatnog pojašnjenja

    • 16

      Ostalo

      Na kompenzaciji se automatski ispisuje sken pečata i potpisa Boltano d.o.o. ili Kod ispisa kompenzacije program izbacuje pogrešku i ne može ispisati izvještaj.


      Na lokaciji instalacije programa (uobičajeno C:\Program Files\Finbolt 2006) treba obrisati izvješća rptKompenzacija00P.rpt i rptKompenzacija00PBoltano.rpt


      Nema dodatnog pojašnjenja

    • 17

      Ostalo

      Šta je potrebno napraviti da bi program funkcionirao ispravno sa povratnom naknadom?


      Prvo je potrebno u tablicu artikala unijeti POVRATNU NAKNADU. Nakon toga je u izborniku Alati u opciji Podatci o korisniku unijeti podatak o POVRATNOJ NAKNADI. Naravno, potrebno je i u tablicu artikala unijeti artikle koji imaju povratnu naknadu.


      Detaljnije upute ...

Loading your results, please wait...

© Sva prava pridržana | Boltano informatika d.o.o.  | Pravne napomene